צור קשר

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עבירות רכוש

    קשת העבירות הנוגעות לעניין רכוש הן מהמוכרות יותר בנוף, בתי המשפט בבואם לשקול את הענישה בעבירות אלה, ישקלו בין היתר גם את כמות הנזק שנעשה "סביב" העבירה (כגון: שבירת קירות, חלונות וכדו'), את עלות החפצים שנגנבו, את השווי שלהם באם הם מכילים מידע (כגון: גניבת מחשב, כוננים וכדו'.) וכן אם נמצאו או הוחזרו לבעליהם. בין מגוון עבירות הרכוש: גניבה, פריצה, התפרצות, שוד, היזק בזדון לרכוש, קבלת/מכירת נכס גנוב, גניבת חשמל, גניבת רכב קבלת חלקים גנובים.

    מהי עבירת רכוש?

    עבירות רכוש הינן עבירות הנעשות במטרה לפגוע ברכושו של אדם או לשלול את זכויותיו בנוגע לרכוש. עבירות רכוש פוגעות בזכויות היסוד של האדם, ולרוב אף מהוות סכנה לשלומו כאשר הן מתבצעות תוך שימוש באלימות, הפחדה ומעשה מרמה. מבין עבירות הרכוש ניתן למצוא את אלה: עבירות פריצה והתפרצות, עבירות גניבה, גניבה ממעביד, גניבה בידי עובד ציבור, שוד, החזקת נכס החשוד כגנוב ועוד.

    הקטגוריות העיקריות תחת כותרת עבירות הרכוש הינן:

    גניבה

    סעיף 384 קובע מאסר של עד 3 שנים בגין עבירה זאת. יחד עם זאת קיימים סעיפים המחמירים בנסיבות מסוימות את העונש. כך לדוגמא כאשר המדובר בגניבה ממעביד יכול העונש להגיע עד לכדי 7 שנות מאסר ובנסיבות חמורות אף יותר כאשר הגונב הינו עובד ציבור על רקע תפקודו ככזה העונש הקבוע בחוק מגיע גם לכדי 10 שנים.

    עבירות מעין גניבה

    תחת קטגוריה זאת ניתן למצוא עבירות כגון הסתרת צוואה, נטילת חשמל מים או גז במרמה או בחוסר זכאות, ניתוק חפץ ממקרקעין בכוונה לגנוב אותו וכיוצ"ב. המדובר במעין קטגוריית סל המאכלסת בתוכה סעיפים שונים הנותנים מענה  ללקיחה של דבר ללא רשות ושאינן מתארות מצב דברים הדומה ליסודות העבירה של הגניבה הקלאסית. העונש הקבוע בגין ביצוע עבירות אלה עומד על בין 3-5 שנים, תלוי בסעיף העבירה הספציפי.

    שוד

    זוהי עבירה ספציפית כפי שהיא מופיעה בסעיפים 402-404 לחוק העונשין ואשר על פי יסודותיה המדובר במעשה גניבה אשר אליו מתלווה איום או ביצועה של פעולה אלימה לצורך השלמת הגניבה. המדובר בעבירה הנושאת בצידה עונש של עד 14 שנות מאסר כאשר בנסיבות יש שימוש בנשק ניתן להטיל עונש של עד 20 שנות מאסר.

    פריצה והתפרצות

    המדובר בקטגוריה של עבירות הבאה לתת מענה לסוגי מעשים בהם אל הגניבה מתלווה גם מעשה של חדירה לרשות הפרט, כניסה לבניין ללא הרשאה תוך אבחנה בין מי שנכנס תוך הפעלת כח כדי לאפשר את הכניסה, אז המדובר ב"פורץ" ובין מי שנכנס מבלי שהיה צריך להפעיל כח כלפי דלת וכיוצ"ב ואז הוא בגדר "נכנס". העונש בגין עבירת פריצה יכול להגיע עד לכדי 7 שנות מאסר.

    נכסים גנובים ועבירות רכב

    המדובר בקטגוריה הבאה לתת מענה למצבים בהם נתפסים עבריינים בקבלה והחזקה של סחורה או חפצים שהושגו בדרך של גניבה. במקרה זה המדובר בעבירות בעלות דרגת חומרה פחותה ואשר מאסר בגין יכול להגיע עד לכדי 6 חודשי מאסר.

    התקשרו עכשיו דילוג לתוכן