צור קשר

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    שימוע לפני הגשת כתב אישום

    שימוע פלילי

    לכל אדם הנחשד בפלילים בדרגת פשע, יש את הזכות לשימוע בטרם האשמתו בפלילים. במידה והוחלט להגיש כתב אישום כנגד אדם, ישנה חובה לעדכן את החשוד בכך. מתוקף החוק ניתנת הזדמנות לביצוע שימוע פלילי רק באמצעות עורך דין המייצג את הנאשם, לכן חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה המתמצא בתחום ומכיר היטב את כל האפשרויות הפרושות בפניו. כאשר עורך הדין מנוסה בתחום ובוחן את המקרה לפרטי פרטים כך שמוטלות ספקות במסקנות שעלו כתוצאה מהחקירה, יכול השימוע להסתיים בזיכוי מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור או אפילו במקרים מסוימים חוסר אשמה. לעיתים ניתן להגיע להבנות ולהמיר את ההליך להליך של הסדר מותנה ע"י וריכוך סעיפי האישום כך שדרגת חומרת העבירה תומר מפשע לחטא או עוון.

    ישנם הליכים פליליים שיכולים להשפיע רבות על עתידו של אדם הנחשד בפלילים, אחד מהליכים אלו, הוא ההחלטה להגיש כתב אישום כנגד החשוד. כתב אישום הוא לא עניין של מה בכך. מדובר על הליך לא פשוט, כאשר לעיתים החשוד מוצא את עצמו מעל דוכן הנאשמים כשהוא נתון לחקירה צולבת, ובסיטואציה לא נעימה בלשון המעטה. כאשר מדובר על עבירה בדרגת פשע, מגיע לנאשם לעבור הליך שימוע לפני הגשת כתב אישום. על מנת לממש זכות זו ולמצות את מלוא הפוטנציאל שלה כך שתביא לריכוך סעיפי האישום והעונש או אפילו ביציאה , מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי המנוסה בהצלחות בשלב שימוע פלילי. עו"ד מעיין חיימוביץ' היא עורכת דין פלילית מנוסה, אשר מלווה את לקוחותיה באופן מקצועי, עם ידע רב בכל הנוגע לתחום הפלילי, ובתוך כך גם בכל הקשור לשימוע שלפני הגשת כתב אישום.

    חשוב להיערך לקראת שימוע פלילי

    כאמור,  ישנם מקרים ששימוע יכול להשפיע על ההחלטה הסופית של בית המשפט והגופים המגישים את כתב האישום בין אם מדובר בתביעה משטרתית או שמדובר בפרקליטות.. על פי חוק, לחשוד יש 30 יום לנצל את זכות השימוע. לאחר שהתקבלה החלטה להגיש כתב אישום יש לעדכן את החשוד לגביה באמצעות מכתב בו תצוין זכותו להשמיע את טיעוניו. לחשוד יהיה פרק זמן מוגדר להשיב בצורה מנומקת על הנושא ולכן מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי מנוסה בתחום.

    מה חשוב לדעת על שימוע לפני הגשת כתב אישום

    באם קיבלתם הודעה כי עומד להיות מוגש נגדכם כתב אישום, יש בידיכם את האפשרות לפנות באמצעות עורך דין המייצג אתכם לגוף התובע- הפרקליטות או מחלקת התביעות של משטרת ישראל בתוך 30 יום, ולנמק מדוע אין להגיש נגדכם כתב אישום. מדובר על זכותו הבסיסית של כל אדם הנחשד בעבירה הנחשבת לפשע, כך שאם הוגש כתב אישום בגין עבירת פשע בטרם ניתנה לחשוד להציג את נימוקיו, ניתן יהיה לדרוש את ביטול כתב האישום מאחר ולא בוצע הליך משפטי הוגן בעניינו של החשוד.

    הכנה יסודית וייצוג נחוש

    באם הוחלט לנצל את הזכות שימוע פלילי, יש לבצע הכנה מוקדמת לקראת השימוע, ויש להבין מהן הנסיבות שבגינן מבקשים להגיש כתב האישום. על עורך הדין הפלילי לתכנן את האסטרטגיה שתביא לסגירת התיק או להקלה בסעיפים, אסטרטגיה שעשויה להביא לביטול כתב האישום או שינויו לכתב אישום מרוכך יותר. עורך דין מנוסה מכיר היטב את כל הדרכים לעשות זאת נכונה.

    מתנהלים עם הטובים בתחום

    כאשר מתגבשת ההחלטה לפנות להליך שימוע פלילי, יש לבצע זאת בהקדם האפשרי, על מנת שלא לעבור את זמן ההגשה המקובל בחוק. עורך דין מנוסה בתחום הפלילי ידע להכין את הטענות בהתאם לשימוע לפני כתב אישום, ויוכל לראות ולהבין מהם החשדות על פי כתב החשדות או טיוטת כתב האישום שיגיע לידיו. הליך שימוע יכול להוביל לסגירת התיק במצבים מסויימים וכאשר אין הדבר אפשרי אזי הוא יכול להוביל גם לצמצום או לחלופה מקלה של סעיפי האשמה , כך, באם יוגש בסופו של יום כתב אישום, הוא יהיה מרוכך יותר. עו"ד מעיין חיימוביץ הינה עורכת דין פלילית מובילה בתחומה, פנו אליה לייעוץ.

    התקשרו עכשיו דילוג לתוכן