צור קשר

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עורך דין עבירות מין

    עבירות מין פוגעות בקורבן העבירה באופן חמור, הן פיזית והן נפשית. בהתאם החוק קובע רף ענישה גבוה, עד 20 שנות מאסר. בשל כך,  גם עבור עורך דין עבירות מין הן אתגר מורכב במיוחד. ישנו אתגר משמעותי בהוכחה שהחשוד לא ביצע את העבירה המיוחסת לו או שחומרת העבירה נמוכה יותר. ולכן חשוב לבחור נכון את איש או אשת המקצוע שיעניקו את הייצוג המשפטי הטוב ביותר האפשרי. עו"ד מעיין חיימוביץ' צברה ניסיון רב בתחום סבוך ורגיש זה.

    עורך דין עבירות מין – העבירות הקיימות בחוק העונשין

    עורך דין עבירות מין מלווה חשודים או מייצג נאשמים בסוגים שונים שלעבירות מין.  ישנה סקאלה של דרגות החומרה של עבירות מין, מקלה יחסית לחמורה. כמובן שגם עבירות "קלות" פוגעות פגיעה משמעותית בקורבן ולכן ייצוג או ליווי חשודים תוך סיום ההליך בהצלחה מאתגרים גם עבור עורך דין מנוסה. להלן מספר עבירות מין בדרגות חומרה שונות:

    מעשה סדום

    החדרת איבר או חפץ אל פי הטבעת של אדם אחר ללא הסכמתו מוגדרת בחוק כמעשה סדום והעונש עליה עשוי להגיע ל-20 שנות מאסר. גם החדרת איבר מין לפיו של אדם ללא הסכמתו נחשבת למעשה סדום.

    מעשה מגונה

    כל מעשה שמטרתו סיפוק מיני או ביזוי על רקע מיני. ישנה הבחנה בין מעשה מגונה שמתבצע בצנעה לבין מעשה מגונה בפומבי, כמו גם יש הבדל בין מעשה מגונה שמתבצע ברחבי הרשת לכזה שמתבצע באופן פרונטאלי אם כי בכל סיטואציה המקרים נתפשים כחמורים.

    יחסי מין בין מטפל/ת לבין מטופל/ת \ מורה לתלמיד/ה

    עקב התלות שמתפתחת במטפלים בתחום הנפש, התווסף לחוק העונשין סעיף העוסק במיוחד ביחסי מין ביניהם לבין המטופלים שלהם.

    בעילה אסורה בהסכמה

    מצב שבו מוחדר איבר או חפץ אל איבר המין של אישה, בהסכמתה, אולם הנסיבות הופכות את ההסכמה לחסרת משמעות. מצב אחד הוא כשהבחורה היא קטינה, מצב שני הוא כשהבחורה כבר עברה את גיל 16 והבעילה בוצעה תוך ניצול יחסי מרות או תלות, או על בסיס הבטחת שווא לחתונה.

    עורך דין פלילי עבירות מין – ליווי מהרגע הראשון ועד לסיום ההליך כולו

    כאמור, עבירות מין הן מהעבירות החמורות ביותר אשר ההתייחסות אליהן היא בכובד ראש. לקיחת צד לטובת המתלוננת באופן אוטומטי ורגישות הנושא כמעט מביאה לכך שהחשוד בביצוע עבירת מין נמצא  כבר מהרגע הראשון בנקודת פתיחה בעייתית יותר מאשר בסוגים רבים של עבירות. בנוסף, בעבירות מסוג זה אשר מתבצעות באופן אינטימי לרוב לא יהיו עדים שיוכלו להעיד במקרה בו העבירה שנעשתה היא בדרגת חומרה נמוכה יותר מהנאמר בתלונה.

    לכן, ניסיונו של עורך דין פלילי עבירות מין הוא קריטי. ליווי החשוד לא כולל רק ייצוג בבית המשפט אלא מתחיל הרבה קודם. עורך הדין, כמו בעבירות פליליות אחרות, מנחה את החשוד לקראת החקירה- מה לומר וכיצד לא למסור מידע עודף שישמש לרעת החשוד, לקראת השימוע אם מתוכננת הגשת כתב אישום וכמובן במשפט עצמו.

    רגישות מרבית ומאבק נחוש

    המשימה של עורך דין עבירות מין היא כאמור משימה מורכבת. עו"ד מעיין חיימוביץ' פועלת בתחום זה ברגישות המתבקשת, מביאה לידי ביטוי יכולות מקצועיות ואישיות ומעניקה ייצוג משפטי מיטבי לכל אדם, בהתאם לחוק.

     

    דירוג ממוצע 4.8 / 5. מספר מדרגים 5

     

     

    מידע נוסף בנושא

    עורך דין פלילי עבירות מין

    מעשים בעלי אופי מיני שמתבצעים בכפייה או על בסיס יחסי מרות, או בכל דרך אחרת שלא מאפשרת לשני הצדדים להביא לידי ביטוי את הרצון האמיתי שלהם, הם מקור לעוגמת נפש של ממש, בחלק מהמקרים גם לפגיעה פיזית חמורה וישנם גם מקרים שבהם התוצאה היא טראומה מתמשכת. בהתאם לכך,  החוק מתייחס לעבירות המין השונות – אינוס, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום, מעשה מגונה ועוד – בחומרה רבה. בשל העליה במודעות לחומרה הרבה שבעבירות מין והצפת הנושא בתקשורת, כולל מעשים שבעבר נחשבו לתחום אפור כמו  הטרדות מיניות, עורך דין פלילי עבירות מין המייצג חשוד בעבירת מין חייב להפגין בקיאות רבה בחוקים הרלוונטיים, הכרת תקדימים משפטיים מאוד חשוב, ויכולת לייצג את הלקוח אשר נטיית הציבור וגם מערכת האכיפה והמשפט היא לשפוט אותו לחובה עוד לפני שכך הוכח באופן חד משמעי . עו"ד מעיין חיימוביץ' אמונה על טיפול יעיל ומקצועי בכל הסוגיות הקשורות לחשד בביצוע עבירות מין.

    ניסיון רלוונטי רב ויושרה ללא פשרות

    מאחר שגם עבור עורך דין פלילי עבירות מין הן נושא סבוך, ישנה חשיבות רבה לבחירה נכונה של איש או אשת המקצוע. עו"ד מעיין חיימוביץ' צברה ניסיון רלוונטי רב בעבירות מין והצלחות מוכחות בשטח, החל מסגירות תיקים, הקלה עונשית משמעותית וכן זיכויים. עו"ד מעיין חיימוביץ מביאה לידי ביטוי גם איכויות אישיות חיוניות כגון מחויבות מוחלטת לכל לקוח, יושרה ללא פשרות ונחישות.

    עורך דין לעבירות מין

    עבירות מין נחשבות קטגוריית עבירות מחמירה במיוחד. עבירות אלה, על דרגת החומרה השונות שלהן, משלבות בתוכן הן פגיעה פיזית והן פגיעה נפשית. בנוסף, ישנו אלמנט מסוכנות לגבי החשוד/ נאשם. גם על פי חוק העונשין, העונש בגין עבירות אלה הוא חמור ביחס לעבירות אחרות בדרגת חומרה דומה (בין אם היא מוגדרת כעוון או כפשע). חשוב לציין שעבירות מין הוא שם כולל לסוגים שונים של עבירות בדרגת חומרה שונה. תחת עבירות מין נכללים בין ההיתר: מעשי אונס, בעילה בהסכמה, מעשה סדום, מעשה מגונה בפומבי או שלא בפומבי, עבירות כנגד קטינים- עבירות פדופיליה, כמו כן עבירות מין שנעשות ברחבי הרשת.

    תחת הטרדה מינית נכללים בין היתר: מעשים מגונים, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני גם לאחר סירוב, סחיטה באיומים כאשר מדובר על מעשה בעל אופי מיני.

    דרכים בהן יכול עורך דין ממחה בתחום לסייע

    עורך דין לעבירות מין שהוא בעל ניסיון רב יכול לסייע לחשוד או לנאשם במעשה במגוון דרכים:

    • ניהול התיק: לעיתים גרסתו של הלקוח תהא כזו שכל המיוחס לו כעבירת ין היה בכלל בהסכמתה או מרצונה של המתלוננת, במצב כזה של הכחשת עבירה יש לנהל את התיק. עורך דין עבירות מין המומחה בתחום זה יידע כיצד לפרק את הראיות בתיק לגורמים, כך שיוכל לנהל ולגבש עמדה מדויקת ונכונה באשר לניהול התיק להוכחות ולהבאת עדים, בצורה שתוציא את האמת של החשוד לאור ותביא לזיכוי.
    • הקלה בענישה: בכל הקשור לעבירות, לא מדובר על עניין דיכוטומי, שחור או לבן-האם ביצע החשוד/ נאשם את המעשה המיוחס לו או לא. כאמור ישנן דרגות חומרה שונות של עבירות מין או הטרדות מיניות כך שעורך הדין יכול לסייע בהוכחה שבוצעה עבירה בדרגת חומרה נמוכה יותר מזו המיוחסת לנאשם, מה שיביא לענישה קלה יותר. ענישה מקסימלית יכולה להגיע גם לעשרים שנות מאסר, אך הקלה בענישה יכולה לבוא בעקבות שכנוע שהעבירה שבוצעה היא בדרגת חומרה נמוכה יותר או בעקבות ציון נסיבות מקלות שמצדיקות הקלה בעונש, כמו תרומה רבה לציבור.

    • התיישנות עבירות מין: אחת הפעולות הראשונות והחשובות שיבצע עורך הדין הוא בדיקה האם חלה התיישנות על העבירה. התיישנות על עבירות מין תלויה בגורמים שונים כמו סוג העבירה, הנסיבות בהן בוצעה, גיל הנפגע או קרבת הפוגע לנפגע. עורך דין לעבירות מין בעל ניסיון וידע רב בתחום יוכל לבדוק לגבי כל מקרה האם חלה התיישנות כך שלא ניתן לפתוח בהליכים משפטיים.
    • ליווי החל משלב החקירה: ישנם חשודים שמקלים ראש בשלב החקירה, לעיתים כי הם בטוחים בצדקתם, או שבשל היעדר עבר פלילי הם לא מעריכים מספיק את חשיבותו של שלב זה. עורך הדין יסייע באופן משמעותי אם הפניה אליו תתבצע עוד לפני שלב החקירה. עורך הדין ינחה את הנחקר כיצד לא לומר דברים שניתנים לפרשנות שונה וגם יוכל לוודא שזכויות הנחקר נשמרות.

    כיצד לבחור את עורך הדין?

    עורך הדין צריך להיות עורך דין פלילי עם התמחות בעבירות מין. מדובר על תחום סבוך שדורש בקיאות בחוקים לפרטי פרטי כמו גם התעדכנות מתמדת בפסיקות הנחשבות לתקדימים משפטיים. יש לבדוק שעורך הדין צבר הצלחות בטיפול בתיקים דומים. מעבר לכך חשובה תחושת הביטחון והנוחות שעורך הדין משרה, שכן הוא מלווה אתכם כבר מהשלב בו הוגשה התלונה דרך הגשת כתב אישום ועד לסיום המשפט.

    עו"ד מעיין חיימוביץ היא עורכת דין פלילית המתמחה בין היתר גם בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות המין. היא מייצגת את לקוחותיה במקצועית רבה ובעלת זיכויים הצלחות והישגים רבים.

    התקשרו עכשיו דילוג לתוכן