צור קשר

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עורך דין סמים

    פקודת הסמים המסוכנים משנת 1973 מטילה איסורים חמורים על שימוש בסמים מסוכנים, הפקת סמים אלה, אחזקתם ומכירתם. אמנם חלו שינויים בשנים האחרונות בהתייחסות לסמים קלים כמו קנאביס אך עדיין גם כאן יש גבול עליון לכמות הסם שניתן להחזיק למטרת שימוש עצמי. לכן,  בכל מקרה, בכל הסתבכות עם החוק בנוגע לכל סוג של סם, וכל סוג של עבירה על פקודת הסמים המסוכנים, מומלץ לפנות אל עורך דין סמים, כלומר עו"ד עם ניסיון ומומחיות ספציפית בתחום זה. עורכת הדין מעיין חיימוביץ' אמונה על סיוע לחשודים ולנאשמים בעבירות סמים.

    עורך דין סמים ורף הענישה הרלוונטי לסוגי העבירות השונים

    ההתייחסות לעבירות סמים משתנה הן בהתאם לסוג הסם- בין אם מדובר בסמים קלים כמו קנאביס או סמים קשים כמו הרואין וקוקאין, והן בהתאם לסוג העבירה. ישנם מספר סוגים עיקריים של עבירות בהן יטפל עורך דין סמים שישנו הבדל במידת החומרה בה מתייחסים אליהן:

    אחזקה שלא לצורך שימוש עצמי

    הבחנה חשובה אחת בחוק היא בין אחזקת סם לצורך שימוש עצמי לבין אחזקתו שלא לצורך שימוש עצמי או לצורך הפצה ומכירה. החוק קובע קריטריון סף לפיו הכמות היא חלק מכריע בהחלטה האם מדובר בשימוש עצמי אם לאו. לדוגמא: כמות העומדת על 0.3 גרם במקרה של הרואין או 15 גרם במקרה של קנאביס ועוד.

    הפצת סם וסחר בסמים

    עבירה שבאופן טבעי נתפשת כחמורה יותר מהעבירה הקודמת. כך למשל אדם שנתפסו אצלו 10 גרם קנאביס, אבל הוכח שהם לצורך סחר ולא לצורך שימוש עצמי, עלול להיות מואשם בסחר בסמים מסוכנים ולהישפט למאסר.

    גידול סם והפקת סם

    עבירה זו בצידה עונשי מאסר לעיתים חמורים מאוד, והם נמדדים בכמות השתילים שנמצאו, בכמות החומרים ששימשו לאופרציה של הגידול ובאם נעשו לאותו גידול גם עבירות נלוות כגון: גניבת חשמל, גניבת מים וכדו'.

    הדחה של קטין לשימוש בסם

    עוד עבירה חמורה במיוחד. כדאי לדעת שגם לתת גראס למי שטרם מלאו לו 18 הוא עבירה על סעיף 21 בפקודת הסמים המסוכנים, וכך גם מצב שבו הורה מאפשר לבת שלו להשיג סמים. העונש על עבירה זו הוא עד 25 שנות מאסר!

    איך עורך דין עבירות סמים עוזר ללקוחותיו?

    עורך דין עבירות סמים מכיר היטב את החוקים הנוגעים לסוגי הסמים השונים ולסוג העבירה. ישנה הפרדה ברורה בין החזקת סמים (עם התייחסות כמובן לסוג הסם) ובין הפקת סם , גידולו או הפצתו ובין סחר בסמים והפצתם (כשגם כאן ישנה התייחסות לכך).

    עורך דין עבירות סמים הוא קודם כל עורך דין פלילי  המתמצא היטב בכל הקשור לדין הפלילי וילווה את החשוד בעבירת סמים לאורך כל ההליך. גם במקרים בהם החשוד בטוח כי העבירות המיוחסות לו אינן עומדות בקנה אחד עם המציאות רצוי וצריך שיתייעץ עם עורך הדין עוד לפני שלב החקירה.

    חוקרים המיומנים מאוד בעבודתם יודעים להוליך את הנחקר בהתאם לחשדות המיוחסים לו, לגרום לו לספק מידע המשמש כנגדו בהמשך, כך שייעוץ והנחיה מעורך דין מנוסה יכולים להביא לתוצאות שונות ומיטביות.

    במידה והחשוד שוחרר ממעצר ורשות התביעה החליטה להגיש כתב אישום, עליה לערוך שימוע בו יוכל החשוד לנסות ולשכנע את מערך התביעות או הפרקליטות כי הגשת כתב אישום אינה מוצדקת או לחלופין לנסות להקל את הסעיפים ולהגיע לתובנות. עורך הדין המייצג את החשוד בהליך זה וכמובן בבית המשפט במידה וכתב האישום הוגש צריך להיות בקיא ומנוסה בתיקי סמים.

    זמינות גבוהה ובקיאות מעמיקה

    השירות של עורך דין סמים מבוסס על בקיאות מעמיקה – הן לגבי החוק והן לגבי הפסיקה המקובלת. בהקשר זה חשוב לציין כי בניגוד לחוק עצמו, הפסיקה מושפעת לעיתים מתמורות חברתיות, ועל כן היכרות עם פסיקות רלוונטיות עשויה להטות את הכף גם במקרה שלכם. עו"ד מעיין חיימוביץ' מטפלת בתיקי סמים על בסיס הבקיאות המעמיקה ההכרחית ובזמינות גבוהה.

    מידע נוסף בנושא

    עורך דין עבירות סמים

    היחס של הציבור, או לפחות רוב בני האדם, אל עבירות סמים עבר שינוי לאורך השנים ובהדרגה נעשו גם שינויים בחוק כמו הפרדה ברורה בין סמים קלים כגון: קנאביס, לבין סמים קשים כגון: קוקאין. עדיין התנהלות סביב סמים החורגות מהמצוין בחוק, גם אם המדובר בסמים קלים עלולה להוביל לעונשים  בדרגת חומרה המתאימה לחומרת העבירה. לעיתים אנשים עוברים עבירות סמים מבלי לתת את הדעת על כך שמדובר בעבירה, לעיתים עבירה  שאינה קלה כפי שהם רואים אותה. כך למשל החזקה בכמות קטנה המוגדרת ככזו המיועדת לשימוש עצמי בלבד אך עוברת את המותר על פי חוק, וגם על עישון ג'וינט עם נער בן 17.5 (עבירה שמוגדרת בסעיף 21 של הפקודה הנ"ל כ"הדחת קטין לסמים מסוכנים"). כתוצאה מכך ללא עזרת עורך דין עבירות סמים עלולות להוביל למאסר בפועל. עו"ד מעיין חיימוביץ' היא עורכת דין פלילית עם ניסיון רב בתחום הסמים, ולא פחות חשוב, מחויבות מוחלטת לשירות מועיל במיוחד לכל לקוח ולקוחה.

    ליווי צמוד לאורך כל הדרך ומיצוי כל הדרכים האפשריות

    כאמור ללא עזרת עורך דין עבירות סמים יכול ההליך להסתיים בענישה חמורה. עו"ד מעיין חיימוביץ' מנצלת כל אפיק אפשרי לסיוע ללקוחותיה – נסיבות אישיות מקלות, פגמים בהליך החקירה, ראיות שהושגו באופן לא חוקי ועוד. מאפיין נוסף של השירות של עו"ד חיימוביץ' הוא ליווי צמוד לאורך כל הדרך ובזמינות גבוהה, כך שלקוחותיה יודעים תמיד שיש להם על מי לסמוך.

    עורך דין פלילי עבירות סמים

    עבירות סמים נחשבות בישראל לעבירות נפוצות יחסית. ההתייחסות לאחזקת סמים שאינה לשימוש אישי היא חמורה. ישנו הבדל משמעותי בין הדרך בה תופסת המשטרה את עבירת אחזקת סמים לשימוש עצמי לבין אחזקת סמים בכמות כזו המעידה על סחר בסמים. בנוסף,  קיים הבדל בהתייחסות בין "סמים קלים" ל"סמים קשים". בשנים האחרונות חלה לגליזציה של הקנאביס כך שההבדל בהתייחסות החוק בין סם זה לבין סמים כמו הרואין, קוקאין וסמים קשים אחרים גדל עוד יותר. אם הנך נחשד בעבירת סמים, מומלץ להתייעץ בהקדם עם עורך דין פלילי עבירות סמים. עו"ד מעיין חיימוביץ' היא עורכת דין פלילית בעלת ניסיון רב וטיפלה בהצלחה בתיקים רבים  שעסקו בעבירות סמים.

    חשיבותו של עורך דין פלילי עבירות סמים

    כאמור תחת עבירות סמים ישנו מגוון רחב של סוגי עבירות בין אם מדובר בעבירות על שימוש אישי, או שמדובר במכירת סם ואף גידול סמים. בין סוגי העבירות ניתן למצוא:

    • אחזקת סם שאינו לשימוש עצמי: יש איסור לאדם להחזיק חומר המוגדר כסם כאשר הוא מעל הכמות המוגדרת כאחזקה לשימוש עצמי. (מעל 15 גר' קנאביס ודומיו או מעל 0.3 גר' סמים קשים כמו קוקאין)
    • הדחת קטין לסמים – מדובר על עבירה בעלת משמעות המשפיעה רבות על אדם צעיר ומדרדרת אותו לעבירות. התוצאה היא במקרים רבים שהקטין הופך לסוחר סמים בעצמו כדי לצרוך את המנה לשימוש עצמי, ובכך חומרתה של העבירה.
    • גידול הפקה וייצור סם – בשנים האחרונות התפתחה תופעה של מעבדות סמים בבתים בכמויות מסחריות. אז הדבר מקבל משנה תוקף עונשי כי הדבר גורם להתפשטות הסחר. מעבדות סמים אלה בשל התנהלותן בצורה מוסתרת גוררות בעקבותיהן עבירות נוספות כמו גניבת חשמל.

    ייעוץ לפני חקירה וייצוג בבית המשפט

    באם הנך חשוד בביצוע עבירה הנחשבת לאחת מעבירות הסמים, חשוב מאוד לשכור בהקדם את שירותיו של עורך דין פלילי עבירות סמים שניהל תיקים בתחום. חשובה הפניה אל עורך דין פלילי כבר בתחילת התהליך. עו"ד מעיין חיימוביץ' היא עורכת דין פלילית אשר הופיעה ברשימות עורכי דין פליליים מבטיחים של המגזינים דה מרקר וכלכליסט, ומומחית בתחום עבירות סמים. היא מעניקה ליווי מלא ללקוח, כולל ייעוץ לפני חקירה, ייצוג בבית המשפט וכל פעולה נוספת הנדרשת למיצוי הזכויות.

    התקשרו עכשיו דילוג לתוכן