צור קשר

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ייעוץ לפני חקירה

    חקירה במשטרה היא אירוע מלחיץ מאוד, ובפרט למי שחשוד בביצוע עבירות פליליות. גם אנשים חפים מפשע עלולים להסתבך עקב לחץ או חוסר ידע בהתנהלות, ובכל מקרה כל טעות במהלך החקירה עלולה להתגלות כשגיאה רצינית, לכן מומלץ בחום לקבל ייעוץ לפני חקירה. למעשה הגעה לחקירה מבלי להתייעץ עם עורך דין או עורכת דין זהה להגעה למבחן משמעותי בלי ללמוד אליו. עו"ד מעיין חיימוביץ' היא עורכת דין פלילית מנוסה שכבר ייעצה לנחקרים רבים בתחומים שונים ועזרה להם לעבור את החקירה בשלום.

    מדוע ייעוץ לפני חקירה הוא שירות רב תועלת?

    אנשים שאינם מכירים את התהליך, שאין להם חלק בעולם הפשע ועבורם  זו חקירה ראשונה עלולים לעשות טעויות ולהרגיש חופשיים מדי. דווקא עבורם תוצאות החקירה יכולות להיות עם השלכות בעייתיות במיוחד. מסיבה זו חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה לפני החקירה ומסיבות נוספות, כמו:

    הימנעות ממעצר

    לאחר חקירה קצין המשטרה עלול להורות על מעצר של חשוד בביצוע עבירות כאלה ואחרות וזאת עד יום המחרת ולמעשה עד ההגעה לשופט. מעצר, גם לפרק זמן קצר, הוא חוויה קשה ולכן לא מעט נחקרים, עקב הלחץ, מבצעים טעויות – טעויות שניתן להימנע מהן כשמתייעצים מראש עם עורך דין.

    שקט נפשי

    גם החקירה עצמה היא חוויה מלחיצה. בנוסף, יש מקרים שבהם החוקרים מתישים את הנחקרים לאורך שעות רבות. כשמתייעצים עם עורך דין או עורכת דין לפני החקירה, יודעים למה לצפות, אי הוודאות קטנה וכך גם קטן הסיכוי לשגיאות קשות תוך כדי השהות בתחנת המשטרה.

    זיהוי תרגילי חקירה

    חוקרים מיומנים יודעים להפיל בפח גם אנשים אינטליגנטיים ובעלי חושים חדים. מאחר שאין זהות בין האינטרסים של החוקרים לאינטרסים של הנחקרים, חשוב לדעת מראש מהם תרגילי החקירה האפשריים ולהיערך לקראתם, עו"ד פלילי מנוסה יידע להדריך ולהזהיר מראש את הלקוח שלו שלא ליפול בפח.

    מתי כדאי במיוחד לקבל ייעוץ לפני חקירה במשטרה?

    ייעוץ לפני חקירה במשטרה כדאי תמיד. כל מקרה הוא שונה מהאחר, כל סיטואציה בה נעשתה עבירה לכאורה היא שונה לחלוטין מאחרת, כך שגם אם אדם כבר עבר חקירות, עדיין מומלץ תמיד להתייעץ עם עורך דין. עם זאת, ישנם מצבים בהם הדבר קריטי במיוחד:

    חקירה ראשונה

    אדם שלא התנסה מימיו בחוויה של חקירה משטרתית עלול להילחץ מאוד. קרוב לוודאי שהוא גם לא מודע לתרגילי חקירה שהחוקרים עלולים להפעיל, ולכן יש סיכוי לא מבוטל לטעויות שיגרמו לנזק של ממש, ואפילו בלתי הפיך.

    חשד לביצוע עבירה חמורה

    במקרים שבהם אדם מזומן לחקירה במשטרה, או נלקח לתחנה, עקב חשד בביצוע עבירות חמורות, סביר להניח שהחוקרים יפעילו לחץ כבד במיוחד ותרגילי חקירה – ולכן ישנה חשיבות רבה מהרגיל לקבלת ייעוץ עוד לפני החקירה.

    עימות עם אנשים אחרים

    כשהמשטרה בוחרת לעמת נחקר עם אדם אחר (חשוד נוסף בפרשה, קורבן עבירה וכו'), זוהי סיטואציה רגישה מאוד שביכולתה להשפיע במידה רבה על החלטה עתידית האם להמליץ על הגשת כתב אישום. לכן רצוי וצריך להיעזר בידע ובניסיון של עורך דין מיומן.

    הכנה אופטימלית בהתאמה אישית לנחקר

    חשוב להדגיש כי קבלת ייעוץ לפני חקירה הינה זכות בסיסית בכל סיטואציה. למשטרה אסור למנוע מאדם לפנות לעורך דין או עורכת דין לפני החקירה וגם לא להציע הטבות שונות תמורת הוויתור על הייעוץ. כאמור, לחוקרים ולנחקרים יש ברוב המקרים אינטרסים שונים וחשוב לזכור זאת. עו"ד מעיין חיימוביץ' מסייעת למי שזומנו או נלקחו לחקירה, באמצעות ייעוץ הניתן על בסיס היכרות עם חקירות משטרתיות, בקיאות לגבי החוק ולא פחות חשוב, התאמה מלאה לנסיבות הספציפיות ולאדם שעומד בפני חקירה.

    מידע נוסף בנושא

    ייעוץ לפני חקירה במשטרה

    חקירה במשטרה היא סיטואציה מורכבת במיוחד. כל דבר שהנחקר אומר, גם כשלכאורה מדובר ב"שיחת רקע" או "שיחת מסדרון" ולא בחקירה רשמית, עלול לשמש כנגדו. גם שמירה על זכות השתיקה לא תמיד משרתת את האינטרסים של הנחקר, ועוד כדאי לקחת בחשבון שתוך כדי חקירה עשויים החוקרים להציע עסקאות שאולי נראות מפתות בשלב ראשון ("אם תודה נשחרר אותך") אבל הן משרתות בעיקר את האינטרסים של החוקרים ולא את אלה של הנחקר. לכן, ייעוץ לפני חקירה במשטרה הוא שירות בעל ערך רב, ולמעשה כמעט חובה. עו"ד מעיין חיימוביץ' מספקת שירות זה על בסיס ניסיון רחב היקף ובזמינות מרבית.

    הכנה מושלמת בהתאם לאישיות הנחקר

    ייעוץ לפני חקירה במשטרה הוא כאמור מהלך שישפיע משמעותית על המשך התנהלות התיק. לכן חשוב לא לוותר עליו וגם לבחור היטב את עורך הדין שילווה את הנחקר ובמידת הצורך ייצג אותו בהמשך.  עו"ד מעיין חיימוביץ' נותנת ייעוץ לפני חקירה במשטרה כשניתנים דגשים והנחיות בהתאם לאופי החקירה ולאישיות הנחקר, וליכולת שלו לעמוד בלחץ ובתנאים השונים. ההיכרות של עו"ד חיימוביץ' עם כל תרגילי החקירה האפשריים מבטיחה הבנה מוקדמת שלהם, יכולת לזהות אותם בזמן אמת וכמובן יכולת להתגונן בפניהם. הייעוץ כולל גם המלצות מתי לדבר ומתי לשמור על זכות השתיקה, במה לשתף את החוקרים ובמה לא, ובאופן כללי הכנה מדויקת לכל תרחיש אפשרי במהלך החקירה.

    התקשרו עכשיו דילוג לתוכן